کتاب بهداشت روانی منتشر شد.

کتاب بهداشت روانی نوشته ستار آقابالاپور شیخ حسن، توسط نشر عاصم منتشر شد. این کتاب به عنوان اولین کتاب نویسنده است که توسط انتشارات عاصم منتشر می شود.

کتاب بهداشت روانی

نویسنده در بخشی از پیشگفتار کتاب بهداشت روانی می نویسد:

اشخاصی که شکل های خود را در جامعه بدرستی ترسیم و اجرا میکنند و رفتار آن ها خوب و سازگارانه است، تندرست به نگاه گرفته می شوند. برعکس، اشخاصی هم که توان اجرا و تخمین ندارند و در قبال مسئولیت های خود کاستی نشان می دهند یا بدترین رفتار را دارا می باشند، دردمند انگاشته می شوند.
فرهنگ هر جامعه تاثیر بیشتری بر ارزش ها و عقاید دارد و آنچه را که آن جامعه تندرستی و بیماری را معرفی می کند اثر خود را نشان می دهد. اینکه ممکن است یک جامعه خوش آیند و خوب و مناسب مورد توجه قرار دهد، ولی دیگری نامناسب و ناسازگار بداند.

وی در بخش دیگری از مقدمه کتاب بهداشت روانی آورده است:

سازمان بهداشت جهانی، حفظ الصحه و عافیت را بصورت تمام نیکو بودن جسمانی، روانی و اجتماعی نه صرفا فقدان ضعف و دردمندی یا ناتوان معرفی می کنند.
اشخاص در اوضاع تندرستی هیجانی، جسمانی و اجتماعی، مسئولیت های حیات خود را برآورده می سازند در زندگی روز به روز بصورت مؤثر و دقیق انجام تکلیف می کنند و از ارتباط خود با دیگران شادمان هستند.
از پیدایش بشر بیماری های روانی بوده است و هیچ شخصی از هیچ مرتبه اقتصادی قوی و اجتماعی خاصی در روبروی آن ها محفوظ نبوده و خطری است که بشر را هر لحظه در حالت بیم قرار می دهد.

نویسنده کتاب بهداشت روانی در ادامه می نویسد:

با این وجود نهضت بهداشت روانی و در طی نیم قرن اخیر، تفکر بی مورد و نامناسب در راستای این بیماری ها را کنار گذاشته و با حقیقت پی به این برده است که اولاً قابلیت پیشگیری بودن بیماری های روانی ثانیاً مانند بیماری های دیگر به موقع رویت و تشخیص داده شود و تحت نظر و درمان باشد و به آن اندازه ازعوارض آن کم می گردد که در جهت همین راستا بهداشت روانی جزئی از بهداشت عمومی بحساب می آید و به تعقیب موارد زیر می پردازد.

  1. بالابردن سطح بهداشت روانی از راه بیشتر نمودن آگاهی های جامعه در رابطه با بیماری های روانی
  2. شناسایی و باز شناختن سریعتر مشکلات روانی و معالجه آن
  3. جلوگیری از عارضه و عود بیماری و توان بخشی بیماران
  4. جلوگیری و ممانعت ازبروز بیماری های روانی از راه های جلوگیری و معالجه بیماری های جسمی

کتاب بهداشت روانی با ۶۲۴ صفحه وزیری در شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما