برای چاپ مفاتیح برای اموات ، باید چه کار کنیم؟

برای چاپ مفاتیح برای اموات ، باید چه کار کنیم؟

ما موظفیم یاد و نام عزیز از دست رفته را با روش‌های مختلف از جمله، چاپ مفاتیح برای اموات ، چاپ کتاب دعا برای اموات، خواندن نماز، روزه گرفتن، دادن صدقه ، کمک به نیازمندان، تلاوت قرآن، ذکر گفتن و سرپرستی ایتام، زنده نگه‌داریم.

مردگان، همیشه در عالم بالا زنده می‌مانند و چشم به راه خیراتی هستند؛ که برای ‌آن‌ها می‌فرستیم. شاید این سوال، ذهن شما را درگیر کند؛ که از بین تمام خیرات ذکر شده،کدام‌یک بهتر است که انجام شود؟  براساس توصیه‌های قرآن، ائمه و بزرگان دینی، چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات از بهترین آنان به حساب می‌آید.

چاپ مفاتیح برای اموات

مفاتیح‌الجنان، کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب دعا نزد شیعیان است. این کتاب شریف، توسط شیخ عباس قمی جمع‌آوری و تدوین شده‌؛ و تمام دعاها، مناجات‌ها، زیارت‌ها، اعمال روزهای خاص را شامل می‌‌شود. مفاتیح از کتاب‌های محبوب نزد ایرانیان است و تقریبا در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود.

پس چه بهتر کتابی به دیگران هدیه کنید، که جامع و کامل باشد.  چاپ مفاتیح برای اموات ، از تمام خیرات بهتر است. در انجام این کار خیر تعلل نکنید ، و با اطمینان خاطر به این امر مهم بپردازید و روح اموات خودتان را خشنود و راضی کنید.

همیشه باید اموات را یاد کنید

اقدامات لازم چاپ مفاتیح برای اموات

حال که متوجه شده‌اید؛ چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات از بهترین اعمال خیر هستند. شاید از خودتان بپرسید از کجا و چگونه می‌توان اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد، و بهترین و کامل‌ترین کتاب دعا را چاپ کرد.

به طبع در قدم اول، برای چاپ مفاتیح برای اموات، باید به دنبال مراکزی بگردید؛ که کار چاپ و انتشار کتاب‌های مذهبی را انجام می‌دهند. از آنجایی‌که به احتمال زیاد انتشاراتی‌ها را نمی‌شناسید و نمی‌دانید به کجا باید مراجعه کنید، ممکن است ناامید شوید و از چاپ مفاتیح برای اموات صرف نظر کنید.

خبر خوشحال کننده این است که به لطف وجود اینترنت و ثبت انواع سفارشات آنلاین ، سایت‌های بسیار معتبر و قابل اعتمادی در این زمینه وجود دارند.آن‌ها خدمات فراوانی برای سهولت در روند چاپ انجام می‌دهند؛ و کار چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات، را از صفر تا صد برعهده می‌گیرند.

سایت‌های مذکور بهترین مراکز، در حوزه نشر و چاپ مفاتیح برای اموات در سراسر ایران را به شما معرفی می‌نمایند. سپس بعد از طی کردن مراحل سفارش، بهترین کتاب دعا به همراه عکس مرحوم را تحویل می‌دهند.

فقط کافیه با کمی جستجو در اینترنت، یا پرس‌و‌جو از کسانی که قبلا این عمل خیر را انجام داده‌اند؛ بهترین سایت‌ها را در این زمینه پیدا کنید.

روند ثبت سفارش را انجام داده، و چاپ مفاتیح برای اموات را، به بهترین و آسوده‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

اما دقت کنید، برای چاپ مفاتیح برای اموات سایت‌هایی مورد اطمینان هستند؛ که با توجه به بودجه‌‌تان بهترین مشاوره و کمک را در انتخاب کتاب دعا، ارائه می‌کنند.


با چاپ کتاب دعا اموات را شاد کنید 

ویژگی‌های چاپ مفاتیح برای اموات

چاپ مفاتیح برای اموات و همچنین چاپ کتاب دعا برای اموات، از نظر ظاهری و محتوایی مراحلی را پشت سر می‌گذارد. شما باید اطلاعات مختصری در این زمینه‌ها داشته باشید، تا بهترین نوع کتاب را انتخاب نمایید. از نظر ظاهری کتاب دعا یا مفاتیح باید دارای جلد مقاوم، خط درشت و خوانا، سایز مناسب جیبی و کاغذ استاندارد باشد.

از نظر محتوایی چاپ مفاتیح برای اموات، شامل تمام ادعیه، اعمال، نمازها و زیارات می‌باشد. کتاب دعا اما از نظر محتوا متفاوت است؛ و باید شامل ادعیه‌ای باشد که بیشتر توسط عموم مردم خوانده می‌شود.

سالمندان بیش از دیگر گروه‌های سنی، کتاب دعا و مفاتیح می‌خوانند.

در قدم اول، چاپ مفاتیح برای اموات باید با خط درشت و خوانا صورت پذیرد؛ تا برای سالمندان به راحتی قابل استفاده باشد. مورد بعدی جلد و صحافی کتاب است؛ از عوامل مهمی که ماندگاری کتاب را چندین برابر می‌کند، و با انتخاب درست و دقیق عمر کتاب را افزایش می‌دهد.

به ویژه اگر قصد دارید، با چاپ مفاتیح برای اموات یا چاپ کتاب دعا برای اموات،کتاب مذکور را در مساجد و بقاع متبرکه بگذارید. اماکن عمومی بسیار پررفت‌وآمد هستند، و به علت استفاده‌های مکرر کتاب‌ها توسط افراد مختلف، بیشتر در معرض خرابی و نابودی قرار‌می‌گیرد.

به شکل ظاهری کتاب دعا دقت کنید

هنگام چاپ مفاتیح برای اموات، معمولا از چهار نوع جلد استفاده می‌شود:

  • جلد چرم
  • جلد سلفون
  • جلد گالینگور
  • جلد مقوایی

که از بین تمام جلدهای ذکر شده ؛ برای چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات، از جلد گالینگور و جلد چرم استفاده می‌شود. جلدهای مورد نظر از کیفیت بیشتری برخوردار هستند، و مقاومت بالایی در برابر استفاده‌های مکرر و آسیب‌های احتمالی دارند.

جلد گالینگور به نوعی جلد سخت گفته‌ می‌شود، که درواقع کتاب با گالینگور که یک نوع پارچه است، پوشیده می‌شود. این نوع جلد که معمولا برای کتاب‌های کودک نیز استفاده می‌شود؛  با گذشت زمان آسیب کمتری می‌بیند و برای کتاب‌هایی که بسیار آسیب پذیرند، بهترین انتخاب است.

اهمیت و مقاومت چرم هم که از قدیم الایام بر همگان واضح و مشخص بوده، و چرم برای تولید هر وسیله‌ای که استفاده شود؛ عمر آن محصول چندین برابر خواهد شد. از این رو کتاب‌های دعا و مفاتیح نیز از این امر مستثنی نخواهند بود، و استفاده از چرم بر روی جلد آن‌ها عمرشان را طولانی‌تر خواهد کرد. نکته مهم بعدی، صحافی کتاب است. از بین صحافی‌های موجود، هنگام چاپ مفاتیح برای اموات یا چاپ کتاب دعا برای اموات از دو نوع صحافی ته‌دوخت یا ته‌چسب استفاده می‌شود.

صحافی ته‌دوخت یعنی صفحات کتاب به هم دوخته شوند، صحافی ته چسب یعنی صفحات کتاب، با چسب به هم متصل شوند. از این رو، صحافی ته‌دوخت چون در آن برگه‌های کتاب به هم دوخته می‌شوند، عمر طولانی‌تری را برای کتاب چاپ شده به همراه خواهد داشت.

زمان چاپ مفاتیح برای اموات، باید حتما قطع کتاب مورد توجه قرار گیرد. ابعاد استاندارد قطع کتاب‌های دعا و مفاتیح در سه نوع: وزیری(۲۳*۱۷ سانتی‌متر)، جیبی( ۱۷*۱۲ سانتی‌متر)، جیبی-رقعی(۱۵*۱۱ سانتی‌متر) و نیم‌جیبی(۱۲*۹ سانتی‌متر) می‌باشد. هرکدام از موارد ذکر شده با توجه به اولویت‌های گوناگون می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. معمولا قطع وزیری و قطع جیبی رقعی، طرفداران بیشتری دارند و بهتر از سایر موارد هستند.

زمان چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات، باید به نوع کاغذ نیز دقت کنید. میزان مقاومت و استحکام در برابر پارگی، میزان شفافیت و سبکی کاغذ از موارد قابل توجه هستند. در حال حاضر از کاغذهای مختلفی با جنس‌های متفاوت، استفاده می‌شود که کاغذ گلاسه، از باقی موارد بهتر و بادوام‌تر است.

 

روح اموات با خیرات غرق رحمت می‌شود

هزینه چاپ مفاتیح برای اموات

وقتی به چاپ مفاتیح برای اموات یا چاپ کتاب دعا برای اموات فکر می‌کنید، حتما اولین قضیه‌ای که ذهن‌ شما را درگیر می‌کند، این‌است که چقدر باید برای انجام این عمل خیر هزینه کنید؟

هنگامی که شما برای چاپ مفاتیح برای اموات، از طریق سایت اقدام نمایید، قطعا سایتی که در آن ثبت سفارش کرده‌اید، درباره هزینه شما را راهنمایی می‌کند. در همان ابتدای امر، هزینه تقریبی را به شما می‌گوید.

اما اگر می‌خواهید خودتان به صورت تقریبی پیش از ثبت سفارش، قیمت چاپ مفاتیح برای اموات را محاسبه کنید. باید به مواردی از جمله: جلد کتاب، تعداد صفحات، نوع کاغذ و تعداد صفحات، دقت کنید.  هزینه تقریبی هر کدام از موارد را با جستجو در گوگل به‌دست آورید؛ و حدود قیمت را محاسبه کنید.

همچنین می‌توانید به سایت‌هایی رجوع کنید؛ که با ناشران مختلف در سراسر ایران برای چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات در ارتباط هستند. سایت‌های ذکر شده با توجه به بودجه شما، با کیفیت‌ترین و کم هزینه‌ترین کتاب دعا را معرفی می‌کنند.

 

توجه به فهرست کتاب دعا 

فهرست کتاب دعا برای اموات

چاپ مفاتیح برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات، حتما در ابتدای امر یک فهرست می‌خواهد. که توجه به این فهرست و دعاهایی که قرار است در آن چاپ شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

دعاهای کتاب را با وسواس و دقت بالا انتخاب کنید. حتما انتخاب شما شامل دعاهای محبوب و رایج در بین عامه مردم باشد؛ تا مکرر توسط افراد مورد استفاده قرار گیرد. دعاهایی از جمله: حدیث کسا، زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای عهد، نماز شب اول قدر، زیارت جامعه کبیره، زیارت امام حسین و اعمال شب‌های قدر از دعاهای محبوب هستند.

سوره‌هایی را انتخاب کنید که ثواب تلاوت‌شان برای مِیت بیشتر است، و در روایات به خواندن آن‌ها توصیه اکید شده‌است. سوره‌هایی مثل: سوره نور، آیه‌الکرسی، یس، الرحمن، صافات، احزاب از مواردی هستند؛که حتما باید در کتاب دعا درج شوند.

اگر در نظر دارید، چاپ مفاتیح برای اموات را انجام دهید، باید کل مفاتیح‌الجنان چاپ شود. طبیعتا تعداد صفحاتش زیاد است؛ اما یک مزیت بزرگ دارد، که همیشه و همه جا از عید و عزاداری گرفته تا زیارتگاه و مسجد قابل استفاده است.

چاپ مفاتیح برای اموات، چقدر زمان نیاز دارد؟

زمانی که چاپ مفاتیح برای اموات یا چاپ کتاب دعا برای اموات نیاز دارد، با توجه به خواسته شما متغیر است. چاپ کتاب منحصر به فرد زمان زیادی می‌خواهد. برفرض اگر می‌خواهید تصویر مِیت بر روی جلد درج شود، یا صفحه‌آرایی و جلد متفاوت باشد؛ باید زمان طولانی را برای چاپ آن درنظر بگیرید.

اما اگر نیت چاپ از بین کتاب‌های موجود را دارید؛ سفارش شما دو الی سه روزه آماده و تحویل داده خواهد‌شد.  تنها کاری که بعد از ثبت سفارش برای چاپ مفاتیح برای اموات یا چاپ کتاب دعا برای اموات باید انجام دهید؛ این‌است که یک عکس با کیفیت از مرحوم را با اسم و فامیل کامل ارسال کنید، تا روند چاپ کتاب انجام شود.

 

  بهترین اذکار برای اموات

احادیث از ائمه، درباره خیرات برای اموات

امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: نماز و روزه و حج و صدقه و نیکی در قبر میت داخل می‌شود، و پاداش آن هم برای انجام دهنده و هم برای میت نوشته می‌شود.

پیامبر اکرم(سلام الله علیها) می‌فرمایند: دعای زندگان بر قبر مردگان، همچون کوه‌های نور داخل می‌شوند.

از حضرت صادق(علیه السلام)، نقل شده‌است که ایشان فرمودند: اگر کسی در کنار قبر میت هفت بار( اِنا أنزلنا) بخواند، فرشتگان پیش قبر او خدا را عبادت خواهند کرد.  خداوند ثواب تمام فرشتگان و کسی که ( انا أنزلنا ) را خوانده برای میت خواهد نوشت.

در احادیث بسیاری ذکر شده‌است، که اگر شخصی برای اموات خود خیرات دهد، خطرات و بلاها از او دور شده؛ و رحمت واسعه پروردگار شامل حالش می‌شود.

بهترین ذکر در آمرزش اموات

در کنار چاپ مفاتیح  برای اموات و چاپ کتاب دعا برای اموات  و خواندن تمام آیات و دعاها و اعمال خیری که باعث آرامش و ببخش اموات می‌شود. در احادیث بسیاری از اهمیت اذکار هم در مغفرت مِیت، سخن گفته شده است.  اگر ما به نیابت از عزیز فوت شده، این اذکار را بر زبان آوریم؛ اموات مورد مغفرت و بخشش پروردگار قرار می‌گیرند.

ذکر (( لا اله الا الله )) از بهترین آن‌ها می‌باشد. پیامبر اکرم( سلام الله علیها) می‌فرمایند: بها و قیمت بهشت، ذکر (( لا اله الا الله)) است.

ایشان در حدیث دیگری فرموده‌اند: مرگ با شهادت به (( لا اله الا الله)) باعث ورود به بهشت می‌شود.  به نیت اموات خود، فراوان ذکر بگویید؛ تا موجبات نابودی گناهان آنان و ورودشان به بهشت را فراهم کنید.

سخن پایانی در اهمیت چاپ مفاتیح برای اموات

اگر می‌خواهید بعد از فوت شدن عزیزی، به آرامش برسید و داغ دلتان را تسکین دهید، برای او خیرات دهید. نماز بخوانید، قرآن و دعا تلاوت کنید، صدقه دهید و ذکر بگویید.

با توجه به این که جسمش دیگر در دنیا نیست، اما روح او زنده است؛ و با شما در ارتباط می‌باشد. او هر شب جمعه به خانه خود می‌آید و چشم به راه خیراتی است، که از سوی شما برایش فرستاده می‌شود.

بسیار خیرات کنید، به هر وسیله و طریقی که می‌توانید و در توان‌تان است. اگرچه که چاپ کتاب دعا برای اموات یا چاپ مفاتیح برای اموات، از بهترین نوع خیرات می‌باشد.

اگر برای چاپ مفاتیح برای اموات، ناشران را نمی‌شناسید تا فرآیند چاپ کتاب را به آن‌ها بسپارید، با کمی جستجو در اینترنت به سایت‌های موجود مراجعه کنید. با توجه به مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید،کتاب دعا را انتخاب نموده، و پس از دو الی سه روز، تحویل بگیرید.

جهت مشاهده محصولات مختلف در پیج اینجا و در کانال ایتا اینجا کلیک کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما