قیمت چاپ کتاب شعر چقدر تمام می شود؟

مسئله مهمی که بسیاری از نویسنده ها و شاعران را برای چاپ کتاب درگیر می کند، هزینه های چاپ کتاب است؛ این که قیمت چاپ کتاب شعر چقدر برای شاعر تمام می شود؟ یا این که چه کاری می توان انجام داد که این هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد و … نکات خاص و مهم در این زمینه به شمار می روند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت چاپ کتاب شعر

بسیاری از شاعران پیش از آنکه اقدام به چاپ کتاب شعر خود کنند، در خصوص مهمترین مراحل چاپ کتاب اطلاعات به دست می آورند. برخی از این مراحل را می توان به راحتی انجام داد و قیمت چاپ کتاب شعر را به شدت پایین آورد. اما به طور کلی مسائل زیادی وجود دارند که در هزینه چاپ تاثیر گذار هستند. که ما در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

عوامل مهم تاثیر گذار در قیمت چاپ کتاب شعر

برای این که بتوان اقدام به چاپ کتاب با هزینه مناسب نمود، باید مهمترین عواملی که در قیمت نهایی چاپ تاثیر گذار هستند را شناخت. از جمله مهمترین این عوامل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تعداد تیراژ: این که لازم است کتاب در چه تعدادی به چاپ رسد، مسئله ای است که می تواند در قیمت چاپ کتاب شعر تاثیر گذار باشد. زیرا کتاب های شعر معمولا در تیراژ های محدود به چاپ میرسند. مخصوصا اگر چاپ اول آن باشد.
  • جنس کاغذ: مسئله مهم دیگری که به شدت بر روی قیمت نهایی چاپ کتاب تاثیر گذار است، و می تواند مزایای چاپ کتاب را نیز برای شاعر و نویسنده افزایش دهد، جنس کاغذی است که برای چاپ کتاب انتخاب می شود. کاغذ های سفید تحریر را می توانیم ارزانترین نوع کاغذ به شمار آوریم، که مناسب کتاب های شعر هستند.
  • قطع کتاب: این که کتاب شعر باید به صورت جیبی چاپ شود یا رحلی و … نیز می تواند در قیمت چاپ کتاب شعر تاثیر بگذارد. هر چه قطع کتاب بزرگتر باشد، قیمت چاپ کتاب نیز بالاتر میرود و بالعکس.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما