کتاب سبک زندگی زاهدانه منتشر شد.

کتاب سبک زندگی زاهدانه نگارش سرکار خان طاهره سالاری نژاد توسط انتشارات عاصم روانه بازار شد. این کتاب یکی از کتابهای در حوزه اخلاق اسلامی و با محوریت واکاوی مفهوم زهد و سبک زندگی زاهدانه است.

کتاب سبک زندگی زاهدانه اولین اثر نویسنده است که توسط انتشارات عاصم منتشر می شود.

کتاب سبک زندگی زاهدانه

نویسنده در بخشی از پیشگفتار کتاب سبک زندگی زاهدانه می نویسد:

یکی از فرهنگ‌های اصیل اسلامی، فرهنگ ساده زیستی و دوری از تجملات و زرق و برق زندگی می‌باشد. ساده زیستی از جمله موضوعاتی است که مستقیماً بر روی شیوه زندگی انسان‌ها تاثیرگذار است و علاوه بر اینکه بعد فردی زندگی را شامل می‌شود بر روی بعد اجتماعی زندگی نیز تاثیرگذار است.

از طرفی حفظ و تداوم این فرهنگ اصیل و ارزشمند اسلامی نیازمند اهتمام و توجه خاص و ویژه‌ای از طرف مسئولان حکومت اسلامی و مردم عادی می‌باشد.

یکی از راههایی که سبب ایجاد انگیزه برای به کار بردن این ارزش اخلاقی در زندگی می‌شود، شناخت آثار فردی و اجتماعی ساده زیستی می‌باشد، چرا که هر اندازه انسان از اثرات کاری که انجام می‌دهد آگاه باش، میل و رغبت وی به انجام دادن و استمرار و دوام کارش افزون‌تر می‌گردد.

وی در بخش دیگری از پیشگفتار کتاب سبک زندگی زاهدانه آورده است:

در کتاب حاضر، سعی شده است که به کلیاتی در بیان مفهوم ساده زیستی و مفاهیم مترادف و متضاد با ساده زیستی و همچنین انواع و جایگاه این ارزش اخلاقی در دین اسلام در فصل اول پرداخته شود، و در ادامه به بیان آثار فردی آن در فصل دوم و همچنین آثار اجتماعی ساده زیستی در فصل سوم بپردازد و در فصل چهارم به جهت اهمیت بحث تأثیر ساده زیستی رهبران و کارگزاران حکومت اسلامی بر فرهنگ مردم عادی، به بیان نمونه‌هایی از ساده زیستی رهبران حکومت اسلامی پرداخته شده است و در فصل پنج موانعی که در مسیر ساده زیستی وجود دارد مورد بررسی قرار گرفته و راه‌هایی که می‌تواند برای رسیدن به ساده زیستی مورد استفاده قرار گیرد و مسیر رسیدن به ساده زیستی را هموارتر کند مورد مطالعه قرار گرفته شده است.

طاهره سالاری نژاد، نویسنده کتاب سبک زندگی زاهدانه در بخشی از مقدمه کتاب می نویسد:

به نظر می‌رسد نهادینه شدن فرهنگ ساده زیستی، سبب بروز آثاری بر روح و روان فرد، اصلاح نفس از رزایل، تقویت روحیه آزادی و عدم وابستگی در جامعه و همچنین باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه می‌گردد. و همچنین با توجه به دایره نفوذ این ارزش اخلاقی، فاصله گرفتن از آن می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را بر فرد و اجتماع داشته باشد. لذا پژوهشگر بر آن است که به بررسی مفهوم ساده زیستی پرداخته و آثار آن را بر فرد و جامعه از دیدگاه اسلام با رویکرد آیات و روایات مورد مطالعه قرار دهد.

کتاب سبک زندگی زاهدانه با ۱۸۷ صفحه وزیری در شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما